رسالة مؤثرة من مي كساف لزوجها بعد القبض عليه

بعثت الفنانة المصرية مي كساب رسالة لزوجها مطرب المهرجانات أوكا، بعد القبض عليه هو وزميله أورتيجا، حيث تم توجيه اتهاماً لهما بالتزوير في قيدهما العائلي، ليتهربا من التجنيد الإجباري ، مي قالت في رسالتها لزوجها: “جوزي يا أطهر قلب وأنقى انسان شوفته في حياتي، ربنا عالم أنت أد إيه مظلوم، ربنا أكبر من الكل، ربنا الحق العدل المنتقم الجبار حسبي الله ونعم الوكيل في اللي ظلمك أنت وأحمد وكل حد شمتان فيكم، ربنا هيظهر الحق ويمكرون ويمكر الله والله خير الماكرين”.

وأضافت: “شدة وتزول وامتحان كبير من رب العالمين واحنا هنكون أده بإذن الله والشدة هتبين كل واحد على أصله ربنا ينصركم….. بحبكم وهفضل وراكم لو دفعت عمري لأني مؤمنة أنكم مظلومين وإنكم على حق” ، واختتمت رسالتها بقولها: “البيت وحش من غيرك يا حبيبي إن شاء الله هترجعوا وتنوروا حياتنا شكرا لكل إنسان وإنسانة واقفين جمبنا”.

ثم وجهت رسالة للصحفين والإعلاميين، بقولها: ” الي الساده الصحفيين والاعلاميين صاحبي الامانه والضمير من فضلكم اعرفو الحقيقه الاول وبعد كده اتكلمو محمد واحمد امام القضاء العسكري العادل محمد واحمد مش مزورين ولا متهربين وربنا هيظهر الحق قبل ما تدلو بآرائكم اعرفو الحقيقه الاول واتاكدو منها وان شاء الله ربنا هينصرهم #اوكا_واورتيجا__مظلومين”.

يذكر أن خلال توجه أوكا وأورتيجا للسفر إلى الإمارات، صباح الخميس، فوجئ ضابط الجوازات عند وضع الكارت الخاص بـ”أوكا و”أورتيجا” على أجهزة الحاسب الآلى، بوجود اسمهما على قوائم المنع من السفر.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.